Żur orkiszowy

  • szklanka pełnoziarnistej mąki orkiszowej
  • przegotowana chłodna woda(ok. 3 szklanki)
  • 2 ząbki czosnku
  • skórka od chleba orkiszowego

Zalać, zamieszać, odstawić w ciemne miejsce (może być w szafce). Odczekać kilka dni :-)

 

 

Kotlety z czerwonej soczewicy i ziemniaków

Składniki:

  • około 300g czerwonej soczewicy łuskanej
  • około 5 ugotowanych, ostudzonych i pogniecionych ziemniaków
  • bułka tarta pszenna (można zastąpić mąką kukurydzianą)
  • 2 ząbki czosnku
  • pół szklanki posiekanej natki pietruszki i koperku
  • sól
  • biały pieprz
  • kminek mielony (szczypta lub dwie)
  • oliwa z oliwek

Wykonanie:

Płuczemy soczewicę pod bieżącą wodą. Gotujemy soczewicę wg przepisu na opakowaniu (w małej ilości osolonej wody, z dodatkiem oliwy, często mieszając, około 10-15 minut). Pozostawiamy do ostygnięcia.

Następnie gnieciemy widelcem lub ugniataczką do ziemniaków, dodajemy ziemniaki, zieleninę, czosnek i przyprawy. Dodajemy tyle bułki tartej lub mąki kukurydzianej, żeby powstała zwarta masa. Na patelni rozgrzewamy oliwę i smażymy uformowane kotlety na złoty kolor. Można je wcześniej otoczyć w bułce tartej. Wykładamy na talerz wyłożony papierowym ręcznikiem, do odsączenia z nadmiaru tłuszczu.

Można podawać z ulubionymi surówkami, z sosami, z ryżem.

SMACZNEGO!